Intelligente prijzen

Misschien heb je wel eens gehoord van dynamische of automatische prijzen, waarbij de productprijzen stijgen en dalen op basis van verschillende parameters. Normaal gesproken gebeurt dit aan de hand van eenvoudige prijsregels.

Intelligente prijzen zorgen ervoor dat je producten automatisch van prijsregel naar prijsregel gaan, op basis van verkoopprestaties, voorraadniveau, brutomarges, beschikbare weken en nog veel meer.

gfx-product_list
Intelligente prijzen

Data is essentieel

gfx-product_list

We verzamelen alle prijzen, aandelengegevens en meer van je concurrenten, zodat je dynamische prijsregels kunt instellen die ervoor zorgen dat je ze kunt verslaan en toch de hoogst mogelijke winstmarge kunt hebben. 

Wij vinden dat gegevens beschikbaar, transparant en snel te interpreteren moeten zijn in dit drukke bestaan. Data zoals het bovengenoemde is daarom met slechts één klik bereikbaar in PriceShape en wordt dagelijks bijgewerkt.

gfx-prijs_strategie
Intelligente prijzen

Dynamische prijzen

gfx-prijs_strategie

Dynamische prijzen bepalen en prijsstrategieën opzetten aan de hand van eenvoudige vragen is een kunstvorm. Een kunstvorm die wij hebben getemd in PriceShape.

Je kunt geavanceerde dynamische prijzen krijgen door eenvoudige vragen te beantwoorden, zoals:


- Welke concurrent wil je volgen?
- Wat is je minimale winst?
- Welke prijsstelling wil je?
- Moeten we concurrenten negeren die geen voorraad hebben?
- Etc.

Als deze zaken zijn ingesteld, zullen je productprijzen automatisch op en neer gaan. Dit kun je doen voor bijvoorbeeld verschillende merken, groeperingen of categorieën.

gfx-dynamic_tags-2
Intelligente prijsbepaling

Intelligente dynamische prijzen

gfx-dynamic_tags-2

Maar we zullen je laten zien hoe je nog intelligentere prijzen kunt krijgen, waarbij je producten automatisch volgens verschillende dynamische prijsregels bewegen op basis van prestaties en andere parameters.

In PriceShape hebben we onze “Dynamische tags” ontwikkeld, een manier om producten te groeperen. Hier hebben we het heel gemakkelijk en eenvoudig gemaakt om producten te groeperen op basis van verkoopgegevens, voorraadniveau, informatie over concurrenten en tal van andere dingen.
Wij maken het mogelijk om unieke groepen te maken zoals:

Wij maken het mogelijk om unieke groepen te maken zoals

Traaglopers

Producten die de afgelopen 30 dagen niet zijn verkocht/meer dan 50 producten op voorraad hebben

'Traaglopers' gaan automatisch over op een dynamische prijsregel die agressievere prijzen activeert.

Sterke presteerders

Meer dan 10% conversie/meer dan 50 stuks verkocht in de afgelopen 30 dagen

'Sterke presteerders' worden automatisch toegevoegd aan een dynamische prijsregel die je winst optimaliseert.
 Met een dergelijke opzet zullen je productprijzen niet alleen op dynamische wijze veranderen, maar ook op intelligente wijze, en zul je de sweet spot vinden voor de hoogst mogelijke prijs die de hoge conversie, het volume en de winst behoudt.
Web 1920 –
Intelligente prijzen

Wij helpen je bij het instellen van je account

Web 1920 –

Je wordt verbonden met een van onze getalenteerde klantsuccesmanagers, die een expert is op het gebied van prijzen en het PriceShape-platform en alle kansen die daarin liggen.


Ons klantensuccesteam volgt je op je reis en begeleidt je naar baanbrekende resultaten.

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de nieuwsbrief van PriceShape E-mail

Je kunt veel leuke content en updates verwachten in onze nieuwsbrief, zoals gratis webinars en blogs. We streven ernaar onze kennis te delen en mensen te informeren over prijzen en trends in de wereld van e-commerce.

Gerelateerde Links

Geavanceerd productbeheer
Waarom PriceShape

 

Marketingoptimalisatie