Marketingoptimalisatie

Met je gegevens in PriceShape kun je betere resultaten behalen met je Google-advertenties door je marketingbudget toe te wijzen op basis van prijsgegevens.

gfx-product_list-4
Marketingoptimalisatie

Identificeer je meest concurrerende producten

gfx-product_list-4

Gebruik PriceShape-inzichten over je concurrentiesituatie in je voordeel op Google Shopping. Wij helpen je ontdekken waar je je prijzen voor bepaalde producten kunt verhogen, terwijl je nog steeds de meest concurrerende op de markt blijft.

Het enige wat je hoeft te doen is je marketingbudget op Google Shopping aan deze producten toe te wijzen, zodat je met elke verkoop meer geld kunt verdienen. 

87% van alle online aankopen gaat via prijsvergelijkingssites als Google Shopping en 67% hiervan is bereid te kopen bij een webshop waar ze nog nooit van hadden gehoord

gfx-product_export
Marketingoptimalisatie

Google-advertenties zullen je beste vriend zijn

gfx-product_export

Concurrerende prijzen kunnen hanteren speelt een grotere rol in je conversiepercentage, ROAS en winstniveau dan de meeste andere factoren in je Google Ads-account.

Met je prijspositiegegevens van PriceShape kun je je marketingbudget richten op de producten die meer en betere omzet voor je opleveren. 

Casus

Leer hoe je prijsvergelijkingsinzichten kunt gebruiken voor Google Shopping

Laat je inspireren door Andrew Lolk - oprichter van Savvy Revenue, die je vertelt hoe de feed van PriceShape je bedrijf dagelijks ondersteunt en je marketinguitgaven helpt verlagen. 

gfx-product_export-2
Marketingoptimalisatie

Geoptimaliseerde en gespecificeerde aangepaste labels

gfx-product_export-2

Rechtstreeks vanuit je PriceShape-account kun je extra aangepaste labels maken op basis van de prijspositie van je producten (concurrerend geprijsd, neutraal en duurder) in een aanvullende feed voor je Google Ads-account. 

Deze aanvullende Google-feed verrijkt je bestaande winkel-feed en op deze manier kunnen we je helpen campagneprioriteiten te gebruiken om prioriteit te geven aan goedkopere producten, biedingen te plaatsen op basis van of je goedkoper, neutraal of duurder bent, en te optimaliseren voor brutowinst (POAS). 

gfx-dashboard-6
Marketingoptimalisatie

Verbeterde strategie betekent succes

gfx-dashboard-6

Inzicht in je winstniveaus is de sleutel tot elke succesvolle prijsstrategie. Door je productgroepen met aangepaste labels te maken, kun je biedingen instellen op basis van exacte prijsniveaus.

Op deze manier kunnen we je helpen je marketingbudget toe te spitsen op de producten waar je het meest mee concurreert en de grootste kans hebt om de verkoop binnen te halen.

Stap 1

Stuur je product-feed naar PriceShape

Stap 2

PriceShape identificeert al je concurrenten

 
Stap 3

Krijg toegang tot je PriceShape-account en verhoog je omzet

Stap 4

Concentreer je uitgaven

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de nieuwsbrief van PriceShape E-mail

Je kunt veel leuke content en updates verwachten in onze nieuwsbrief, zoals gratis webinars en blogs. We streven ernaar onze kennis te delen en mensen te informeren over prijzen en trends in de wereld van e-commerce.

Gerelateerde Links

Waarom PriceShape
Prestatie-inzichten
Monitoring van concurrenten