Benchmarking is cruciaal voor elk bedrijf; het helpt ons de juiste koers te varen door gebruik te maken van prijsintelligentie voor het nemen van weloverwogen beslissingen. Toch kan benchmarking behoorlijk uitdagend zijn, vooral als je alle data zelf moet verzamelen. In deze blogpost bespreken we een functie die benchmarking eenvoudiger maakt, vooral tegen leveranciers.
Het benchmarken van je leveranciers kan tijdrovend zijn en soms leiden tot een overload aan informatie als je eigenlijk alleen met een paar specifieke leveranciers wilt benchmarken. Dit is vaak een tactisch slimme zet als je een grote reseller of merk bent en je alleen wilt vergelijken met de grootste leveranciers om een realistischer beeld van het marktoverzicht te krijgen.
Dit betekent dat je ook een groot en relevant marktoverzicht krijgt. Groeperen van leveranciers kan je bijvoorbeeld helpen bij het volgen van je A-concurrenten, waardoor je effectief concurrenten kunt monitoren en snel prijsstrategieën kunt bepalen op basis van hun activiteiten.
Wil je meer leren over hoe je leveranciers kunt groeperen voor het juiste overzicht? Neem dan contact op met jouw klantsuccesmanager, die helpt je account goed in te stellen. Of plan hier een afspraak met een van onze productspecialisten.