Bobo Online
“Dit jaar hebben we de aantallen artikelen met 70% verbeterd, waarbij we de beste qua prijs zijn of anders in ieder geval de prijs kunnen matchen. Tegelijkertijd verbeterden we ons conversiepercentage met 5%. Concurrerend met verschillende producten en tegelijkertijd onze inkomsten per product verbeteren is waanzinnig”
- Nicolai Østergaard, CEO Bobo Online
BOBOonline x PriceShape
Onze motivatie om PriceShape over te nemen was aanvankelijk dat we onze instellingen voor onze Google Ads wilden optimaliseren: we wilden meer kunnen bieden op de producten waar we de beste prijspositie op de markt hebben en bovendien minder kunnen bieden op de producten waar we minder competitief zijn. Wanneer we dynamische prijzen kunnen hanteren, kunnen we met onze concurrenten blijven concurreren.
Onze advertenties konden groeien zonder dat onze ROAS afnam en zorgde voor meer omzet en ook meer winst.
Door toegang te hebben tot deze belangrijke functies, zoals het opzetten van prijsstrategieën, is ons Ads-account absoluut gegroeid, wat ook onze reden was om PriceShape over te nemen.
Daarnaast heeft PriceShape ons een compleet overzicht gegeven van hoe we het doen qua prijsstelling en de marges op onze producten, waardoor we ook betere kostprijzen kunnen onderhandelen met onze leveranciers. Door middel van de inzichten die we hebben via ons dashboard kunnen we hen onze prijspositie laten zien. Dit zorgt voor geweldige gesprekken over onze prijsposities, prijsoptimalisatie en algemene afspraken met onze leveranciers.
Belangrijke cijfers
- Aantal producten/artikelnummers: 25.000
- Aantal producten/artikelnummers in PriceShape: 9.352
- Aantal producten dat gekoppeld is aan een prijsstrategie in PriceShape: 6.500
- Aantal automatisch door PriceShape doorgevoerde prijswijzigingen in één maand: 15.188
Gebruiksvriendelijk platform
De service die PriceShape via hun platform biedt, maakt het heel eenvoudig om te volgen hoe wij met onze prijzen gepositioneerd zijn ten opzichte van onze concurrenten en het zorgt ervoor dat je het platform daadwerkelijk wilt gebruiken.
Het verschil zit hem in de algehele service, de features en de gebruiksvriendelijkheid, die net een tandje beter zijn dan bij andere leveranciers. De gegevens gebruiken in onze marketingopzet om prijzen te optimaliseren en deze gebruiken in contact met onze leveranciers en in het algemeen bij alle aankopen. Ik ken geen andere aanbieders die het net zo goed kunnen en we hebben zeker de markt onderzocht.
Gemakkelijke onboarding
In gesprekken met de klantsuccesmanager hebben we ons verdere werk met het account aangescherpt, waarbij we van PriceShape alle hulp kregen die we nodig hadden bij het introduceren van nieuwe functies zoals dynamische prijzen en dynamische tags.
Nadat we ons PriceShape-dashboard hebben geïntegreerd met Google Analytics, kunnen we de inzichten van PriceShape ook gebruiken in onze marketing door te kiezen welke producten we willen opnemen in nieuwsbrieven, sociale media, etc. op basis van hoe we gepositioneerd zijn op prijs, winst en wat het conversiepercentage is op een product.
Plannen voor de toekomst
" Ons plan is om door te gaan met wat we doen en te blijven optimaliseren. Zodra we ons in Zweden goed hebben gevestigd, zullen we deze opzet kopiëren en daar opnieuw implementeren"
Klantintroductie
BOBO is een online meubelwinkel met 25.000 artikelnummers, verdeeld over zowel meubels als woonaccessoires. Momenteel heeft het bedrijf 10 fulltime werknemers. We zijn sinds 2016 actief en zijn sinds onze start elk jaar mooi gegroeid. We hebben grootse plannen en een duidelijke visie om de beste online meubelwebshop van de Noordse regio te worden. Wij zijn actief in Denemarken, Zweden, de Faeröer-eilanden en Groenland. Ons plan is om ons in alle Scandinavische landen te vestigen vanuit ons hoofdkantoor in Aalborg, Denemarken.
Bekijk hier hoe Nicolai & Christian vertellen over de samenwerking met PriceShape;