Prestatie-inzicht

Als Productmanager geeft het weten van de conversies, bezoekersaantallen en de algemene prestaties PR per product, je veel inzicht in hoe je je werk gemakkelijker en beter kunt doen

gfx-dashboard-6
Prestatie-inzichten

Neem een diepe duik voor optimalisatie

gfx-dashboard-6

Kennis is voor elke rol in je bedrijf essentieel bij het bespreken van de prijs van de producten. Stel je voor dat je, in plaats van prijzen vast te stellen op basis van onderbuikgevoel en factorberekeningen, prijzen kunt bepalen op basis van specifieke trends, marktvragen en je concurrentiepositie.

Wat als je direct de impact zou zien zodra prijzen worden gewijzigd? Wanneer je PriceShape integreert met je Google Analytics, kun je zien, analyseren en handelen op de prestaties van je producten, waarbij cijfers worden getoond die belangrijk zijn vanuit een productmanagementperspectief:

  • Winst
  • Omzet
  • Conversie
  • Aantal bezoekers
  • Aantal sales
gfx-product_info
Prestatie-inzicht

Blijf op de hoogte van je producten

gfx-product_info

Je eigen prestaties observeren is waardevol, maar de echte waarde ontstaat zodra je verdere actie onderneemt op basis van deze inzichten. Stel je voor dat je dit automatisch zou kunnen doen.

PriceShape zal je automatisch informeren over wanneer je producten naar verwachting niet meer op voorraad zullen zijn, op basis van je prestatiegegevens en voorraadstatus. Je zult nooit zonder je bestverkochte producten komen te zitten en je krijgt een melding wanneer de tijd rijp is.

gfx-dynamic_tags-2
Prestatie-inzicht

Automatiseer het

gfx-dynamic_tags-2

Stel je voor dat je verborgen associaties binnen je productcategorieën en merken zou kunnen identificeren, associaties waarmee je deze specifieke producten kunt optimaliseren op basis van bepaalde patronen. In PriceShape kun je je producten groeperen op basis van waarden die worden aangestuurd door je prestaties, je productinformatie en de markt.

Stel je voor dat je bijvoorbeeld de prijs wilt verhogen van producten waarbij je een constante stroom bestellingen en bezoekers hebt. Groepeer producten met deze waarden en combineer ze met een specifieke brutomarge, gebruik die groepering in een prijsstrategie en laat de magie gebeuren. Producten die je verkeer creëren zullen automatisch met 1 of 2% in prijs stijgen om je een hoge winst te bieden op de lange termijn.

 

gfx-product_list-3
Prestatie-inzichten

Vind de juiste verhalen over jouw producten

gfx-product_list-3

Met PriceShape en inzichten uit je prestaties kun je de manier waarop je prijsstrategieën definieert veranderen en je focus verleggen van een merk- en categoriespecifieke strategie naar een productievere, op gedrag en prestaties gebaseerde prijsstrategie.

Groepeer je traaglopers om de omloopsnelheid in het magazijn te verhogen door de snelheid waarmee de producten bewegen gecombineerd met de voorraadstatus te weten. Identificeer je A-producten door je conversiepercentage en omzet te kennen in vergelijking met het concurrentieniveau op de markt.

Neem beslissingen op basis van feiten in plaats van op je onderbuikgevoel. Zie precies de producten waarvoor je je prijzen moet verlagen om concurrerend te zijn en welke je moet verhogen om winst te maken. Allemaal door prestatiedata te combineren met inzichten uit de markt. 

gfx-product_export-2
Prestatie-inzicht

Combineer je prestatie-inzichten voor marketingdoeleinden

gfx-product_export-2

Je ROAS automatiseren op basis van de productprijspositie en winst is één ding, maar waarom zou je PriceShape en je GA-inzichten niet gebruiken om de producten te groeperen waarvan de kans het grootst is dat je ze zult converteren of de producten met het meeste conversiepotentieel?

Maar misschien heeft het gewoon een beetje aandacht nodig qua marketing. Door producten te groeperen op basis van de juiste informatie, kun je die groepering in een feed laten zien. Gebruik deze feed voor bijvoorbeeld Facebook-advertenties of andere nieuwe campagnes die ervoor kunnen zorgen dat zowel de omzet als de winst de pan uit rijzen.

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de nieuwsbrief van PriceShape E-mail

Je kunt veel leuke content en updates verwachten in onze nieuwsbrief, zoals gratis webinars en blogs. We streven ernaar onze kennis te delen en mensen te informeren over prijzen en trends in de wereld van e-commerce.

Laat je inspireren

Dynamische prijsbepaling

Automatiseer je prijzen en blijf op de hoogte van de markt en je concurrenten!

Productbeheer

Til je productbeheer naar een hoger niveau. Begrijp de markt en het gedrag van je product en analyseer gegevens in bijna realtime. 

Boek succes met PriceShape

Maak kennis met ons klantsuccesteam, dat voor je zorgt en ervoor zorgt dat je de waarde ervaart die je van PriceShape verwacht.